چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

سلام

من دو تا دايي دارم يكي آقا جمال يكي حاج آقا جلال . آقا جمال تا حالا به حج حتي عمره اش هم نرفته اما حاج آقا جلال تا دلت بخواهد اين مسير برايش راه طي شده است . قبل از اينكه به وبلاگ شما سر بزنم داشتم به وبلاگ دوست خوبم حامد حجتي سر مي زدم و تو حال و هواي حج بودم كه به شما رسيدم و ديدم نوشتيد :حاج جمال . چقدر آرزو مي كردم كه دايي كوچيكه هم حاجي مي شد و مي شد : حاج جمال !

وبلاگ خوبي داريد و زيبا و روان مي نويسيد ولي قلم خيلي ريزي داريد و اگر مونيتور كسي مثل مونيتور خونه ما نيمسوز هم شده باشد كه حروف را تار هم نشان بدهد كه وا مصيبتا!

از اينكه اين برادرتان را قابل دانستيد كه جزو پيوندها قرارش بدهيد ممنون . كار خوبي كرديد!! نه براي اينكه خوب مي نويسم بلكه براي اينكه دوستان خيلي خوبي دارم كه نظرها و نوشته ها و لينك كردن بر روي اسامي شان يك دنيا مي ارزد و ضعفهاي خود وبلاگ مرا مي پوشاند و ديگران را از اين مسير به نوشته هاي پر فضيلت و زيبا و تاثيرگذار هدايت مي كند!

درباره سوالي كه در اين روزنوشت (همان پست شماها!) مطرح كرديد بايد بگويم اولا: درخواست از خدا و توكل بر او حتما بايد باشد. ثانيا : ياري گرفتن از اهل بيت عليهم السلام حتما بايد باشد. ثالثا حتما بايد تحقيق باشد . رابعا حتما علاوه بر خود دختر خانم مورد نظر خانواده و بخصوص پدر و مادرش و اينكه اهل مال حلال خوردن باشند بسيار اهميت دارد (اين سومي و چهارمي را دست كم نگيريد- بعدها ممكن است جايي كارتان بيخ پيداكند!) و از همه مهممر اينكه : حتما حتما عاشقش بشويد نه اينكه دوستش داشته باشيد .

تا عاشق كسي نشديد با او ازدواج نكنيد . اين موضوع خيلي به غريبه و فاميل و همسايه و همكلاسي و غيره هم ربطي ندارد. به شناخت قبلي و بعدي هم معطوف نيست . فقط عاشقش بشويد و بعد برويد اين سه چهار تاي قبلي را درست كنيد.

اينها تجربياتي است كه از نزديك بين دوستان و آشنايان ديده ام . آنها كه به اين شيوه عمل كرده اند الان زندگي شيرين و پر حلاوتي دارند و آنها كه نه ، نه !

يك نكته مهم ديگر كه معمولا خيلي به آن توجه نمي شود و در كتابها هم شايد نيامده باشد: ممكن است دو طرف خيلي خيلي خوب باشند و تمام ويژگيهاي مثبت را داشته باشند اما به درد هم نخورند. خوب بودن دليل كافي نيست ؛ دليل لازم است .

دوران نامزدي و محرميت حتما يك سفر چند روزه زيارتي و سياحتي خيلي به درك اين موضوع آخر كمك مي كند.

سر فراز و سبز باشيد و خداوند به حق حضرت علي و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليهمها كه اين روزها روزهاي پيوند فرخنده ازدواج اين دو گل بوستان الهي است ، به شما بهترين و همراهترين همسر دنيا را تقديم كند.

پاسخ

سلام فکر نمي کردم بياين! ممنون ، چيز هاي جديدي رو بهم ياد دادين / (من علمني حرفا فقد سيرني عبدا ) به همين سادگي ... / انشالله ... علي مدد