سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهمانسرای حضرت رضا(علیه آلاف تهیه و الثنا) - اینجاچراغی‌روشن‌ست..






درباره نویسنده
مهمانسرای حضرت رضا(علیه آلاف تهیه و الثنا) - اینجاچراغی‌روشن‌ست..
مدیر وبلاگ : حاج جمال[52]
نویسندگان وبلاگ :
بی نام[6]
للِه[14]

همیشه سعی میکنی حرف هایت را بزنی ، چون اگر تو نزنی بقیه که دارند حرفهایشان را می زنند ، و آنوقت به جای تو هم حرف می زنند !! اعتقاد دارم که دیده می شویم ...
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اسفند 85
فروردین 86
اردیبهشت 86
خرداد 86
تیر 86
مرداد 86
شهریور 86
مهر 86
آذر 86
دی 86
بهمن 86
اسفند 86
فروردین87
اردیبهشت 87
خرداد 87
مرداد 87
شهریور 87


لینکهای روزانه
دچار - این روزها این جا می نویسم [11]
دچار در میوه‌ی ممنوعه [29]
[آرشیو(2)]


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مهمانسرای حضرت رضا(علیه آلاف تهیه و الثنا) - اینجاچراغی‌روشن‌ست..

آمار بازدید
بازدید کل :160417
بازدید امروز : 9
 RSS 

ما مشهدی ها یه افتخار بزرگ داریم و اونم همسایگی با اقا امام رضاست اما بعضی وقت ها شرمنده زائر های آقا می شیم .

 

زیاد پیش میاد که دوستان از شهر های مختلف به همراه خانواده یا کاروان میان مشهد ، و خوب ما هم به رسم ادب خدمتشون می رسیم ، و تا جاییکه بتونیم، کمک و همراهیشون می کنیم که یه وقت تو شهر امام رضا احساس غریبی نکنند.

 و به تبع همین هم زیاد پیش میاد که دوستان می خوان که اگه بشه یه وعده ، غذای حضرت رو جهت تبرک میل کنند. و دقیقا اینجاست که اکثر اوقات شرمنده می شیم، آخه اونا که بنده های خدا خبر ندارن که ما دستمون به هیج جا بند نیست و سیستم مهمانسرای حضرت به طور خاص خودش عمل می کنه ، نمی دونن که ما ها هم اگه خیلی امام رضا دوستمون داشته باشه سالی یکی دوبار از گوشه و کنار یه کارت بهمون میرسه ( که همون هم من تا الان یادم نمیاد تنها بوده باشم همیشه دوستی هم با من بوده و دوتایی یه دونه غذا رو مهمون امام رضا شدیم!)و باقی اوقات که دوستان میان مشهد هر چقدر هم اینور و اونور بزنیم چیزی دستمون نمیرسه که تقدیمشون کنیم و این وسط روسیاهی و شرمندگیش واسه ما می مونه ، نمیدونید چقدرناراحت کننده است که یه نفر ، اونم زوار آقا ، یه چیزی رو از آدم بخواد و آدم نتونه واسش ردیف کنه.

 

به هر حال این حرفها رو اینجا گفتم که شاید از شرمندگیه دوستان در بیام

 

این پایین هم مختصری درباره مهمانسرای حضرت گذاشتم.

 

 

سنت زیبا و پسندیده اطعام و اکرام زائران در آستان قدس، دارای سابقه ای دیرینه است.

حسب شواهد تاریخی، این شیوه پسندیده از دوران صفویان معمول ومرسوم شده است. مؤمنان و ارادتمندانی صاحب تمکن، برای اطعام و پذیرائی زائران و مهمانان خسته از راه، بخشی از اموال و مایملک خویش را برای این اقدام والا، به عنوان وقف و یا نذر پیشکش امام نموده اند.

مهمانسرای امام در ضلع شمالی بست شیخ حر عاملی، یا بست پایین در سه طبقه ساخته، و دارای 1160 متر مربع مساحت و از کلیه تجهیزات برای طبخ و آماده ساختن غذا برخوردار است.

مهمانسرای حضرت بدون تعطیلی، روز و شب دائر بوده، از مهمانان و زائران امام، بارویی باز استقبال می کنند. روزانه بالغ بر4000 نفر و در سال بیش از یک

میلیون نفر، در آن اطعام می شوند.

حسب طرح ها و برنامه های تنظیم یافته، با توسعه مهانسرا و احداث فضاهایی در آینده، زائران بیشتری از غذای متبرک، که بسیار مطلوب آنان است، بهره مند خواهند شد.

نکته گفتنی درباره مهمانسرا این که، فیش غذای متبرک، حسب برنامه و به ترتیب، همه روزه توسط تعدادی از کارکنان آستان قدس رضوی، با مراجعه به محل های اسکان مسافران، میان آنان توزیع می شود.

 

 

علی مدد



نویسنده » حاج جمال . ساعت 1:0 صبح روز جمعه 86 مرداد 19